søndag den 14. februar 2010

Tab 5 kilo hurtigt


Tab 5 kilo hurtigt
Tab 5 kilo hurtigt kuren er en måde, hvor man hurtigt kan smide overflødige kilo, hvis man har brug for det op til en fest eller anden begivenhed. Vær dog opmærksom på at dette er en kortvarig kur, og vægttabet ikke er langvarigt. Jeg anbefaler at der går 2-3 måneder mellem brug af denne hurtige slankekur.

Hvordan taber jeg 5 kilo hurtigt
Ønsker du hurtigt at tabe op til 5 kilo skal du gøre følgende:
Lev kun af frugt, grøntsager, 1 stk. kyllingebryst og et stk. grov rugbrød med ca en tsk. smør på. Put gerne stærke krydderier som chili, peber mv. ovenpå kyllingen og salaten, da dette øger forbrændingen. Du bestemmer selv hvordan fordelingen skal være i løbet af dagen. Drik desuden kun vand til, og gerne rigeligt ml. 3 og 4 liter pr dag. Gør dette i maks 3 dage, og spis herefter "normalt" Da denne kur ikke indeholder alle de vitaminer, mineraler og fedtstoffer som kroppen har brug for.


Hvordan virker slankekuren
Den måde kuren virker på, er at der er minimalt indhold af kalorier, og derfor vil kroppen tære af de fedtdepoter man har. Man skal dog ikke indtage så få kalorier i mange dage i træk, da der er risiko for at man bliver meget træt, uoplagt, får svækket imunforsvar mv. Jeg vil derfor anbefale dig, at lave en mere langsigtet løsning hvor du opnår et varigt vægttab. Men som hurtig kur er dette en god løsning.

81 kommentarer:

  1. det er jo løgn
    har taget 2 kilo på :o

    SvarSlet
  2. Hvis du ligefrem har taget på, er det fordi du ikke har fulgt kuren præcist. Endvidere kan det være at du har spist alt for meget frugt i forhold til grøntsager...

    Jeg har prøvet den, og jeg fik et godt resultat på den korte bane.

    SvarSlet
  3. jeg vil prøve og håbe har kun 3 uger skal konfirmeres og har lige findet ud af at jeg ikke kan passe kjolen

    SvarSlet
  4. Jeg er 1.68 og jeg ved ikke hvor meget jeg skal veje. Nogle der har et svar?

    SvarSlet
  5. Hejsa

    BMI er en god indikator for din vægt. Følg dette link, så kan du se hvad din BMI er, og om du er indenfor normal vægten:

    http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/fedtprocent/beregn_dit_body_mass_index_-_bmi/

    SvarSlet
  6. Det virker , jeg har tabt mig 4,5 kilo på 3 dage , med den der kur !

    SvarSlet
  7. Hej.
    Må man ikke spise vitaminpiller som D-vitaminer og omega3-fiskeolie, imens man er på denne kur? :-)

    SvarSlet
  8. Jeg vil anbefale dig at holde en pause med disse ting i de 3 dage jeg anbefaler at følge kuren, for at få det optimale resultat.

    SvarSlet
  9. hvad nu hvis man mangler d-vitamin og skal tage det i følge sin læge?:-)

    SvarSlet
  10. Hejsa

    Dit helbred er selvfølgelig det vigtigste, og hvis en læge har ordineret D-Vitamin, så bør du selvfølgelig følge lægens anvisning.

    SvarSlet
  11. Hvor meget motion vil du anbefale i løbet af de 3 dage?

    SvarSlet
  12. Hvor meget motion vil du anbefale?

    SvarSlet
  13. Jeg vil gerne prøve den her kur! Men er det 1 stykke grovbrød og kyllingebryst pr dag eller på de 3 dage? :-)

    SvarSlet
  14. Hvor meget motion vil du anbefale på kuren?

    SvarSlet
  15. Jeg går i gang fra i morgen! Jeg skal holde stor fødselsdagsfest på fredag i næste uge, og som festens midtpunkt skal jeg da stråle lidt mere.. og lige at smide et par kilo inden er da lækkert og styrker selvtilliden :-)

    SvarSlet
  16. Hejsa.

    Angivelserne er pr. dag.

    Pas på med for meget motion. Vær opmærksom på at kroppen ikke får meget energi at arbejde med, og derfor vil hård motion presse kroppen. Gå eller cykel en tur i alm. tempo.

    SvarSlet
    Svar
    1. hvad spiser man til morgenmad og frokost ?

      Slet
  17. Hvis der er færre kalorier i eks. tun eller laks man så spise det i stedet for kylling? og er der nogen grund til at det er kylling man skal spise?

    SvarSlet
  18. Jeg tror nu ikke at der er færre kalorier i, da specielt laks, indeholder fiskeolie med kalorier.
    Grunden til at jeg har valgt kylling, er fordi jeg har prøvet det, og ved det virker.

    SvarSlet
  19. Er det et stykke kylling og brød hver dag? Thomas hvor "Stor" var du da du prøvede kuren? Tænker lidt at en som mig det ikke er så høj 164 og ikke er specielt overvægtig med bare har lidt ekstra på sidebenene, måske ville have svært ved at nå så højt et vægttab på 3 dage.

    SvarSlet
  20. Ja, det er rigtigt at der er en af hver, pr. dag. Du skal spise frugt og grøntsager for resten.
    Jeg er 185 høj, og vejede 93 kg.

    SvarSlet
  21. Altså alt det frugt og grønt man kan spise

    SvarSlet
  22. Ville man evt. kunne bytte kyllingen ud med torskerogn eller æg?

    SvarSlet
  23. Kyllingen bør ikke byttes ud..

    SvarSlet
  24. Hej Thomas.
    JEg har fuldt lidt med i tråden her.

    Jeg er lidt nysgerrig, Jeg er lidt fanatisk og træner 1-2 timer hver dag. Jeg spiser egentlig ok sundt, men meget store portioner pr. gang.

    Jeg måler 167 vejer 59 kg. (Har taget meget på de sidste 3 mdr.) jeg vil meget gerne ned på min normal vægt 53-54 kg.

    Tror du det er realistisk? Jeg er helt indstillet på at holde kuren til punkt og prikke. men må jeg spise alt den frugt og grønt jeg kan ?

    SvarSlet
  25. Med den træningsmændge, bør du nok ikke følge denne hurtige kur. Din krop vil få for få kalorier, og dine muskler risikerer at blive nedbrudt.
    Du bør i stedet tilpasse dine mængder, eller det du spiser. Vælg kun brød af fuldkorn, spis kylling, kalkun og fisk, samt grøntsager med mange fibre, så du bliver mæt hurtigere.
    Prøv endvidere at del dine portioner op i flere omgange, og brug lidt mere tid på at spise. Der går nemlig ca. 10-15 min fra den første bid, til hjernen kan registrere at den har fået mad, og derfor nedsætter "sult" følelsen.

    SvarSlet
  26. hej jeg overvejet lidt at prøve, men er i tvivl om hvor mange stykker frugt man skal spise, og hvad der er bedst, derudover hvor meget salat skal man ca. spise ?
    håber du kan hjælpe mig, ville gerne lige smide nogle kg her i sommer ferien

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal spise alt det salat du kan. Undgå gerne majs og hvide grøntsager. Men ellers er der frit slag..
      Spis ikke mere end 3 stk. frugt om dagen, og gerne 3 forskellige slags.

      Slet
  27. Hvordan skal man tilberede kyllingen? :)

    SvarSlet
  28. Hvordan tilbereder man den kylling? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lav det gerne i en stegepose eller et lukket fad, så bliver den saftig. Steges i 25-30 min. Put gerne stærke krydderier på.

      Slet
  29. Hvor meget er 1 stk kylling? 100-150g?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke noget præcist gram antal, så 1. stk.

      Slet
  30. Må man ikke drikke kaffe?

    SvarSlet
  31. Hejsa.

    3-4 kopper sort kaffe burde være ok.

    SvarSlet
  32. må man godt gå i fitnes og træne 1 til 2 timer om dagen da man er så stor som mig .. jeg er 168 og vejer over 110 kg ? for jeg træner mandag , onsdag og fredag må man det ? :)

    SvarSlet
  33. Hej Thomas Jørgensen!
    Tak for kuren, men inden jeg starter vil jeg lige gerne spørger dig, om man skal være over- eller lidt overvægtig for at tabe de 5 kg.
    Jeg vejer 60-61 kilo og er 1,64 høj. Ifølge BMI'en osv osv. så er jeg slank. Så hvad tror du? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du er helt i bund af BMI for normalvægtige eller undervægtig, bør du ikke benytte dig af denne kur " tab 5 kilo hurtigt " Effekten vil være dårlig, og det kan være decideret sundhedsfarligt.

      Slet
  34. Må man godt drikke f.eks. grøn te under kuren?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa

      Ja, 5 kopper grøn te burde ikke have en negativ virkning på kuren. Men jeg har ikke nogen erfaring med kombinationen.

      Slet
  35. Tager man alt på bagefter og mere til når man begynder og spise normalt sund mad igen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Dette er ikke er slankekur med langvarig virkning, så med mindre du har lavet din kost om, eller er begyndt på træning, løb eller andet, er chancen for at tage det tabte på igen stor.
      Ønsker du en effektiv slankekur, så kopier dette link ind i din browser.

      http://sund-slankekur.blogspot.dk/2010/12/en-sikker-taber-tab-vgt-med-grapefrugt.html?

      Slet
    2. det der kan være et problemet, at holde vægten, hvis man ikke skære lidt ned på slik og sager efter kuren, da der jo er en grund til man er/bliver overvægtigt, det er jo fordi man putter mere i hovedet end kroppen kan bruge. det skar jeg også ned på efter kuren og syntes endeligt det var nemt, da man jo ikke har indtaget noget sød under kuren, og derved har vendet sig af med det.

      jeg tabte 10kilo i sommerferien ved at benytte denne kur og ved lidt variation dsv ca. 5 stykker fugt om dagen og lidt frisk appelsin juice. derudover trænede jeg en del under kuren.

      Slet
  36. Jeg er 15 år gammel 179 høj og vejer 71kg, synes du at jeg burde tage kuren?:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Som en opstart på en slankekur og/eller livsstilsændring synes jeg det vil være ok, men brug den maks 4-6 dage, så skal du over på en mere normal kost.

      Slet
    2. Men hvor meget tror du at jeg vil tabe mig?:)

      Slet
    3. Det er rigtig svært at sige hvor meget du vil tabe dig, men omkring 5 kilo, vil være et godt bud. Ønsker du at tabe dig yderligere, bør du lave en ændring i kost og motion, og ikke følge denne kortvarige kur.

      Slet
  37. hej, jeg er lige blevet 16 år, er ca 176 cm høj og vejer omkring 54 kg.jeg har min egen hest så rider hver dag og da vi snart skal på ferie vil jeg gerne se ekstra godt ud, tror du godt jeg kan tage den kur i 4 dage?

    SvarSlet
    Svar
    1. Dit BMI er allerede på 17,43 ud fra de tal du angiver. det betyder at du er på vej til at være undervægtig, og jeg vil derfor ikke anbefale dig denne kur. Du trænger garanteret ikke til at tabe dig.

      Slet
  38. Må man bruge sødemiddel og skumme mælk i ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det er i kaffen du mener, så vil jeg fraråde det. Sødemiddel kan gå, da det ikke indeholder kalorier. Dog er sundhedsrisikoen ved brug af kunstig sødemiddel meget omdiskuteret, og flere eksperter mener at sødemiddel øger din appetit, samt medvirker til en del sygdomme.
      Mælk skal du undgå, da det er unødige kalorier. Her skal der virkelig spares kalorier, så hver og en tæller.

      Slet
    2. Hej Thomas,

      Kunne du evt. prøve at komme med exempler på de grønsager / frugt du spiste i disse 3 dage,

      Og evt. hvormeget du fik

      Slet
  39. Hej Thomas,

    Hvad for noget frugt spiste du ?
    Og hvad mange grønsager om dagen ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa.

      Jes spiste mange forskellige frugter. Banan, kiwi, æble, vandmelon, meloner generelt, pærer osv.
      Grøntsager må du spise så meget af du vil. Gode grøntsager er gulerod, tomat, broccoli, blomkål, majs, agurk, og kål generelt.

      Slet
    2. Du skriver længere oppe at man helst skal undgå majs? :-) glæder mig til at komme i gang i morgen! :-)

      Slet
  40. jeg vejer 55 kg og jeg vil tabe 5 kg . Så glæder mig til at starte i morgen håber det virker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Held og lykke med det. Du må endelig fortælle hvad dit resultat er blevet.

      Slet
  41. hvor mange frugter skal man ca spise? da man skal passe på med at spise for mange?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej

      3-6 Stk. frugt pr. dag. Vil dog anbefale maks. 4 da der er meget naturligt sukker i frugt, som ikke er godt når man skal tabe sig. Dog er der mange vitaminer og antioxidanter i frugt, som er rigtig gode.

      Slet
  42. jeg er 13 årig pige og vejer 89 er det gyldigt at jeg taber mig 5 kilo på 4 dage hvis jeg bruger denne kur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror godt du vil kunne tabe dig nogle kilo hurtigt med denne metode. Men husk at du bør bruge en god kostplan, som hjælper dig langvarigt. Denne kur er kun kortvarig..

      Slet
  43. Denne kur er helt fantastisk, den er nem at overholde, og der går ren "sport" i det om morgenen når man står op og vejer sig for at se hvor meget man lige denne dag har tabt sig. er igang med denne kur og pt har jeg tabt mig 5kg, kører den en ekstra dag så jeg rammer 4 dage... startede på 103,1kg og har nu vægt på 98,1kg, men mit mål er at tabe mig yderligere 7kg.

    har ikke dyrket motion så meget, har bevæget mig lidt men ikke det vilde, da jeg døjer med en fiber skade efter løb.

    har du nogle tips til en alm kur???, og hvor lang tid imellem skal der gå før man kan tage denne 3 dages kur igen???

    SvarSlet
  44. glemte at nævne, at jeg i forbindelse med rygestop hurtigt tog 9 kg på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Thomas

      Tak for din tilbagemelding og gode historie, der dokumenterer at kuren har en positiv effekt, og at man kan tabe sig 5 kilo hurtigt.

      Slet
  45. Hej Thomas

    Jeg er 16 (næsten 17) år, 160 høj og vejer ca. 62 kg. Har spist sundt og dyrket regelmessig motion i et par måneder nu, hvor jeg har forsøgt at indtage under 1500 kalorier om dagen. Nu er det jo snart sommer, og vil derfor elske at smide 5 kilo hurtigt, da resten så vil virke mere overskueligt. Kan jeg bruge denne kur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Freja

      AT du skulle tabe 5 kilo er meget, ja faktisk 8 % af din nuværende vægt. Ud fra din beskrivelse af dig selv, har du ikke brug for at tabe dig yderliger, og har kun meget lidt fedt på kroppen. Ved at bruge denne kur, vil du måske kunne smide 1-2 kilo. Jeg vil dog ikke anbefale dig denne kur, men at fortsætte med at spise omkring 1500 - 2000 kalorier fra sund og varieret kost, og så dyrke motion.

      Slet
    2. Tak for den hurtige tilbagemelding. Jeg ville kunne tabe 10 kg og stadig være over grænsen for at være undervægtig, så kan sagtens tillade mig at tabe 5 vil jeg nu mene. :)

      Slet
  46. Hej Thomas :)
    Jeg står og vil gerne tabe mig lidt kilo inden for en uge. Bør jeg begynde allerede i morgen, eller ville det være for tidligt? Jeg er 15, vejer ca. 57 og er omring 165 cm høj.

    - Og må man lave smoothie, hvis den blot er lavet på vand og frosne frugter? Har lige læst et sted, at der er op til 100 kalorier i en smoothie, nemlig.

    Håber på svar snarest muligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa. Denne guide/kur er en 3 dages kur, så du bør ikke begynder før 4 dage før du vil have effekt af den. Laver du smoothies, indtager du kalorier, som jeg ikke har kalkuleret med her, og jeg kan derfor ikke garanterer for resultatet. Et er dog sikkert, at frugt er sundt, og smoothies, hvis de er lavet rigtigt, også kan være sunde.

      Slet
  47. Hvis man vil smide mere end 5 kg, fortsætter man så bare med den i mere end 3 dage?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej. Dette er en kortvarig kur som man ikke må bruge i længere tid end angivet. Ønsker du et sundt og langvarigt vægttab, skal du følge nogle af de andre kostplaner du finder på bloggen.

      Slet
  48. Hej, jeg er en pige som er 1,61 og vejer 58,9 kilo. Hvad gøre jeg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa. Når du skriver hvad du skal gøre, mener du så i forhold til et vægttab, komme i gang med motion eller ændre kostvaner?

      Slet
  49. hej thomas
    de der grønsager må man lave en suppe af dem.
    mvh

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jeg ikke kunne sige. Det kommer an på hvad du ellers putter i suppen. Men prøv det, og skriv gerne hvordan det er gået.

      Slet
  50. Hej jeg er 15år gammel, og jeg har brug for at tabe mig 5kg i løbet af 2-3 uger uden at tage medicin, dvs. På en mere naturlig måde. Jeg går blandtandet til fitness, så findes der en god slankekur til mig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa

      Denne kur kan være en udemærket start på et 3 ugers forløb, hvor vægten skal ned. Efter de tre dage, skal du dog gå over på mere varieret kost, og spise noget mere end her. En god kur kan være suppekuren eller en kur hvor du udelukkende spiser kød og grøntsager.

      Her er link til en suppekur - Kålkuren

      http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4433251441009314701#editor/target=post;postID=6113355493639869483;onPublishedMenu=posts;onClosedMenu=posts;postNum=1;src=postname

      Slet
  51. Hej Thomas, nu er det jo snart nytår, så det ville være dejligt, at tabe sig et par kg i dagene op til nytårsaften. Jeg er en pige og mit BMI ligger på 21, så det er ikke fordi jeg er overvægtig, vil bare gerne lige smide de sidste par kg - tror du godt, jeg alligevel kan tabe mig vha. denne kur?
    - det skal forresten lige siges, at jeg i min hverdag generelt spiser sundt og sådan. Tror du alligevel, at jeg vil tage alle kiloene på igen bagefter eller? :-)
    Og lige en sidste ting: hvis jeg følger denne kur i dagene lige op til nytårsaften og så på selve nytårsaften spiser og drikker en masse (det gør man jo nytårsaften), vil jeg så lettere blive vildt oppustet, pga. min krop nu har vænnet sig til ikke at få så meget mad + alkohol eller?
    Håber du vil svare hurtigst muligt (selvom det er lidt mange spørgsmål) :P

    SvarSlet
  52. Hejsa.
    Tak for dit gode spørgsmål

    I forhold til virkningen på dig, vil du nok opleve effekt af kuren, da du skal tilsætte gode stærke krydderier, og nok også får færre kalorier end du indtager på nuværende tidspunkt. Men om du kan nå op på 5 kilo, tvivler jeg på, da dit BMI er i den lave ende.
    I forhold til oppustethed, vil det ikke skyldes kuren, da in mave ikke rigtig når at vænne sig til denne kost. Du skriver at du generelt spiser sundt, og det er lidt ligesom når man kommer til julefrokoster og juleaften. Her får man pludselig tung og fed mad, i forhold til den kost man plejer at spiser, og man kommer derfor hurtigt til at føle sig oppustet.

    Hmt. til alkohol er det jo aldrig sundt at drikke alkohol, og vi reagerer alle forskelligt på alkoholen, og det er derfor meget svært at sige, hvordan du vil føle at drikke alkohol, lige i enden af at have taget denne lyn kur.

    SvarSlet
  53. Hej Thomas,

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at tage denne kur her lige inden roskilde festival, men mit spørgsmål lyder: mister man meget energi på kuren? - jeg har nemlig en vigtig eksamen, en køreprøve og en tid hos blodbanken i løbet af de næste to uger, og jeg er bange for at så ikke vil have nok energi til disse ting, hvis jeg ikke får en ordentlig kost.
    Tror du det har nogen betydning for det?
    Og vil man kunne tage kuren med pauser? altså en dag hist og her?

    Mvh Mathilde

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mathilde.

      Tak for dit gode spørgsmål. Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale dig at bruge dette hurtige trick, 3 hverdage før du skal give blod i blodbanken. Her bør du spise normal og varieret, samt huske at drikke rigeligt med væske.
      I forhold til det generelle energiniveau, burde det ikke betyde så meget, men der er altid forskellige reaktioner på en radikal ændring af din kost. Så hvis du kan nå at prøve den 3 dage i træk inden du skal til eksamen eller i blodbanken, så du lærer hvordan din krop reagerer. At bruge den punktvis, vil ikke have den samme effekt, som at følge beskrivelsen i indlægget.

      Slet

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...