mandag den 19. april 2010

Kakao mælk efter træning

Der går mange myter i træningsverdenen, omkring hvordan man får et godt og billigt proteintilskud efter træning, En af dem er at man skal drikke kakao mælk efter træning.

Da jeg trænede rigtig meget gjorde jeg brug af dette råd, og drak ca. en liter kakaomælk når jeg havde trænet. Det gave mig et godt proteintilskud, og samtidig fik jeg en del kulhydrater som musklerne har brug for ummiddelbart efter træning, for at blive større. Så mine muskler voksede planmæssigt, og jeg blev stærkere og stærkere. Ulempen var dog at jeg havde svært ved at smide de sidste par kilo, som primært sad på maven.

Nu efter jeg har undersøgt det, vil jeg helt klart anbefale at skifte kakao efter træning, ud med skummetmælk og en banan eller dåse tun. Der er ikke så mange kulhydrater i mælk som i kakao og næsten det samme protein indhold. Bananen og/eller tunen er også rig på protein som musklerne har brug for, for at kunne vokse efter træning. Alternativt kan man købe proteinpulver, men det kan være svært at finde ud af hvad der virker god, smager godt og er til en fornuftig pris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...