søndag den 16. maj 2010

Fedtfattig morgenmad

Er du på kur, eller har du bare brug for inspiration og leder du efter en fedtfattig morgenmad, der er nem at lave og giver dig en god start på dagen, så har jeg her lidt inspiration.

Mange "eksperter" anbefaler specielle smoothies, utraditionelle retter der skal tilberedes og måske endda forberedes før og som oftest kræver specielle fødevarer. Endvidere skæres næsten alle traditionelle morgenmadsprodukter væk, hvilket kan være rigtig svært, specielt hvis man er en større familie med mor, far og børn, der skal ud af døren.

I stedet for at høre på alle andre, har jeg sammensat min egen fedtfattig morgenmad. Den består af forskellige fødevarer som jeg kan veksle mellem, da kroppen ikke har godt af at indtage det samme hver dag. Det er godt at få forskellige vitaminer og mineraler fra forskellige fødevarer. Endvidere er det vigtigt at få en masse vand i løbet af dagen, og derfor drikker jeg en ½ liter vand før jeg starter med at spise. Det følgende er de ting jeg spiser til morgenmad:

Havregryn med skummetmælk og rosiner.
Rugbrød med mager ost.
1-2 stk frugt (Æble, banan, pærer, appelsin, mv)
Havrefras med skummetmælk og rosiner
Grovbrød med kødpålæg fx. kalkun eller hamburgeryg
Lidt juice, te eller vand til.

JEg veksler lidt mellem det, og spiser måske det ene tre eller fire dage i træk, og varierer mine frugter hver dag, eller skifter hver dag. Det er ting som man ofte har i hjemmet og som alle kan spise. Jeg spiser til jeg er mæt, da det er vigtigt at få et godt morgenmåltid, så kroppen har noget at arbejde med.

Det er relativt simpelt og lige til at gå til. I weekender kan jeg godt "synde" en dag med rundstykker eller æg med pølser og bacon, men det skal der også være plads til, og hvis man laver det rigtigt er der faktisk ikke specielt fed.

Jeg håber jeg har inspireret dig og du kunne bruge mine små tips. God fornøjelse.

1 kommentar:

  1. Meget konkret og lige det jeg ledte efter af information.

    Kunne gøre endnu bedre ved at være lidt mere kreativ som eks. Kanel på yougurt eller i gryn som jo hjælper blodcirkulationen.

    SvarSlet

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...