tirsdag den 11. januar 2011

Træning/motion med Xbox360


Jeg var så heldig at få en Xbox360i julegave, med kinect, og jeg skal da love for man får sved på panden. Efter min mening er det den mest avancerede og gennemførte spillekonsol, når det kommer til spil hvor man interaktivt skal deltage.

Med Nintendo Wii, kan man nøjes med at bruge hånden, da alt man laver registreres med de controllere der er med. Det betyder at træning ikke bliver ret effektivt og meget stillestående. Det samme er der med Playstations udgave, som også er bygget op med controller.

Kinect er et kamera som registrerer dig. Derfor skal du ikke have controllere, handsker eller andet udstyr, og derfor kan spillet kræve meget mere af dig som deltager. Når du drejer kroppen, går ned i knæ eller hopper i virkeligheden, gør man det også i spillet. Det betyder at du bliver udfordret, får pulsen op og træner meget effektivt. Derfor synes jeg helt sikkert pengene er givet godt ud i forhold til så mange andre hjemmetræningskoncepter. Træning/motion med Xbox360 kinect bliver hurtigt sjovt, og man fastholdes i træningen, og bliver konstant udfordret.

Kinect kan måle dig, og sammenholdt med vægt og alder regner den kalorieforbruget ud. Du kan grafisk følge dine fremskridt, og se om du taber dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...