mandag den 13. februar 2012

Øge forbrænding


Øge forbrænding
En god måde at tabe sig på, eller holde den slanke linie, er ved at øge sin forbrænding. Dette kan gøres ved at få flere muskler ved motion, eller ved at øge det daglige aktivitetsniveau. Sidstnævnte kan faktisk være den sidste nøgle til et vellykket vægttab, og en bonus er, at din krops generelle sunhedstilstand forbedres markant.

Hvad skal jeg gøre for at øge forbrændingen.
Løb fra bilen og ind på dit arbejde. Brug altid trappen i stedet for elevator. Stå op så meget som muligt på arbejde. Gå et ekstra stoppested før du står på bussen. Gør rent i højt tempo. Gå en tur på 5-10 min i rask tempo i din frokostpause mv.
Ved små ændringer kan du nemt forbrænde 200-400 kalorier pr. dag ekstra. som sammenligning er det hvad en kvinde på 62 kg, vil forbrænde ved en løbetur på 30 min. Det svarer til at forbrænde 0,3 kg rent fedt om ugen, eller 15 kg. pr. år. Det er da noget af en hjælpende hånd.



Se mulighederne
Man kan altid finde undskyldninger for at man ikke kan gøre nogle af de nævnte ting. Det ser dumt ud at stå op, det tager tid at gå hen til min kollega, i stedet for at sende en e-mail, jeg bliver forpustet når jeg møder ind osv. Men find nu de positive ting, og se mulighederne. Brug de 5 min ekstra om dagen, og tro mig, de er givet godt ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...